ARCHIWUM: zjazdy zawodowe 2009-2011

Informacje dla Studentów w WSR.

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

ARCHIWUM: zjazdy zawodowe 2009-2011

Post autor: OSHka » 15 mar (pn) 2010, 16:07:08

Obrazek

W tym oto miejscu znajdą się listy z zapisami na poszczególne zjazdy praktyczne dla INSTYTUTU DZIENNIKARSTWA.
Osoby, które nie znalazły się na żadnej liście proszę o kontakt mailowy.


Dostępne terminy dla osób, które jeszcze się nie zapisały:
  • TYLKO: 15/16 V- 8 miejsc.
Ostatnio zmieniony 12 kwie (pn) 2010, 11:40:53 przez OSHka, łącznie zmieniany 5 razy.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Lista na 20/21 III

Post autor: OSHka » 15 mar (pn) 2010, 16:12:05

20/21 marca
[FELIETON]

  • 1. Bud... Tomasz
    2. Cud... Piotr (F)
    3. Dag... Monika
    4. Dag... Wojciech
    5. Gwa... Robert
    6. Jar... Paweł
    7. Jez... Anna
    8. Koc... Agnieszka
    9. Koc... Marta
    10. Łuk... Anna
    11. Mro... Marcin
    12. Nie... Łukasz
    13. Pio... Dorota
    14. Reg... Magdalena
    15. Suk... Adriana
    16. Szu... Joanna
    17. Wit... Jarosław (F)
Ostatnio zmieniony 18 mar (czw) 2010, 15:46:59 przez OSHka, łącznie zmieniany 1 raz.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

lista na 10/11 IV

Post autor: OSHka » 15 mar (pn) 2010, 16:21:16

10/11 kwietnia
[WYWIAD]

  • 1. Boc... Katarzyna
    2. Bur... Magdalena
    3. Dmo... Agnieszka
    4. Gło... Paweł
    5. Guc... Adrian
    6. Jan... Patrycja
    7. Jan... Przemysław
    8. Ku.. Maja
    9. Łap... Agata
    10. Łuk... Radosław
    11. Mac... Monika
    12. Mie... Michał
    13. Mis... Michał
    14. Mro... Alicja
    15. Paź... Michał
    16. Prz... Anna
    17. Sai... Sabrina
    18. Sob... Kamil
    19. Zdu... Tomasz
Ostatnio zmieniony 23 mar (wt) 2010, 10:49:57 przez OSHka, łącznie zmieniany 2 razy.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Lista 24/25 kwietnia

Post autor: OSHka » 15 mar (pn) 2010, 16:28:12

24/25 kwietnia
[REPORTAŻ]
  • 1. And... Izabela
    2. Dyl... Piotr
    3. Fer... Bartłomiej
    4. Fil... Marta
    5. Jag... Marcin
    6. Jus... Przemysław
    7. Łuk... Paulina
    8. Mak... Szymon
    9. Mar... Iwona
    10. Och... Piotr
    11. Pod.. Marta
    12. Por... Nina
    13. Saw... Katarzyna
    14. Sie... Marlena
    15. Suk... Adriana
    16. Tus... Magdalena
    17. Wał... Ksenia
    18. Wes... Michał
    19. Wię... Alicja
    20. Wik... Tomasz
Ostatnio zmieniony 12 kwie (pn) 2010, 10:14:57 przez OSHka, łącznie zmieniany 2 razy.

OSHka
Ekspert
Ekspert
Posty: 1998
Rejestracja: 29 sie (wt) 2006, 02:00:00

Lista 15/16 maja

Post autor: OSHka » 15 mar (pn) 2010, 16:31:25

15/16 maja
[FELIETON]


  • 1. Bie... Piotr
    2. Bur... Magdalena
    3. Czł... Agata
    4. Dąb... Grzegorz
    5. Dom... Wioleta
    6. Gło.. Paweł
    7. Jan... Przemysław
    8. Kas... Krzysztof
    9. Ku... Maja
    10. Kuz... Monika
    11. Paź... Michał
    12. Pie... Paweł
    13. Pon... Bartłomiej
    14. Rab... Łukasz
    15. Sai... Sabrina
    16. Wes... Michał
    17. Zak... Anna
    18. Zie... Maciej
Ostatnio zmieniony 26 kwie (pn) 2010, 09:48:10 przez OSHka, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Rozkład jazdy na 20-21/03/2010

Post autor: s_wojtkowski » 18 mar (czw) 2010, 11:31:59

Rozkład jazdy na 20-21/03/2010

20/03/2010 sobota

09:00-15:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. Łukasz Kopeć/WSR
studio foto WSR

21/03/2010 niedziela

09:00-12:00 Formy i gatunki dziennikarskie II - sztuka pisania felietonów
wykł. Marcin Wolski/Wprost, Gazeta Polska
sala nr 2

12:00-15:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. Łukasz Kopeć/WSR
studio foto WSR

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Rozkład jazdy na 10-11/04/2010

Post autor: s_wojtkowski » 08 kwie (czw) 2010, 23:31:13

Rozkład jazdy na 10-11/04/2010

10/04/2010 sobota

09:00-15:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. Krzysztof Lisowski/WSR
studio foto WSR

11/04/2010 niedziela

09:00-12:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. Piotr Florek/WSR
sala nr 8

12:00-15:00 Formy i gatunki dziennikarskie II - wywiad prasowy
wykł. Bianka Siwińska/Perspektywy
sala nr 2

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Rozkład jazdy na 24-25/04/2010

Post autor: s_wojtkowski » 21 kwie (śr) 2010, 00:04:19

Rozkład jazdy na 24-25/04/2010

24/04/2010 sobota

09:00-12:00 Formy i gatunki dziennikarskie II - sztuka tworzenia reportaży
wykł. Marek Miller/ID UW
sala nr 2

12:00-15:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. ?/WSR
studio foto WSR

25/04/2010 niedziela

09:00-15:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. Piotr Florek/WSR
studio foto WSR

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Felieton, wywiad, reportaż - Założenia realizacyjne

Post autor: s_wojtkowski » 12 maja (śr) 2010, 10:57:52

Założenia do realizacji prac zaliczeniowych z Gatunków dziennikarskich
- felietonu, wywiadu i reportażu


Felieton

1. Felieton jest zazwyczaj reakcją na jakieś aktualne zjawisko społeczno-kulturowe lub problem. Autor prezentuje w nim swoje stanowisko w sprawie. Musi więc napisać do jakiej sprawy tekst się odnosi.

2. Felietonista powinien zaprezentować ciekawy, nieszablonowy punkt widzenia, wykazać swą umiejętność obserwowania rzeczywistości połączoną ze swym indywidualnym sposobem reagowania na nią.

3. Można się w nim posługiwać lekkim stylem, parodią, grą swobodnych skojarzeń, przytaczaniem odpowiednio dobranych cudzych wypowiedzi. Sposób w jaki zostanie ujęty temat oraz język jaki zostanie użyty do jego opisu jest wizytówką autora felietonu i sprawdzianem jego talentów – dowodem oczytania, erudycji, spostrzegawczości, umiejętności literackich.

4. Zadanie polega na napisaniu dwóch różnych treściowo i językowo felietonów, traktujących o sprawach aktualnych, bieżących. Jeden z nich powinien być napisany dowcipnie, lekko, z humorem, drugi – poważnie: złośliwie lub gniewnie.

5. Objętość każdego z felietonów powinna się mieścić w granicach 2.500-7.500 znaków.

6. Oceniana jest oryginalność tematu, sposób jego ujęcia oraz styl.

7. Każdy tekst przed przesłaniem go do oceny musi być przeczytany przez autora, wyczyszczony z błędów i literówek.

8. Każdy felieton powinien być opatrzony ciekawym, adekwatnym do swej treści tytułem.

Wywiad

1. Wywiad jest rodzajem rozmowy z drugim człowiekiem. Zanim do niej przystąpimy, powinniśmy się do niej przygotować poprzez zebranie podstawowych informacji o naszym rozmówcy oraz tym co ona/on sobą reprezentuje. Powinniśmy się też zdecydować, czy poprzez rozmowę będziemy chcieli nakreślić sylwetkę swego bohatera, czy też raczej uwypuklimy pewien problem, który on pomoże nam opisać i wyjaśnić.

2. Zadanie polega na wybraniu znanej szeroko w swoim środowisku i poza nim osoby – w wywiadzie należy dokładnie podać jej imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję społeczną (polityk, nauczyciel, ksiądz, dyrektor ośrodka wychowawczego, pisarz, dyrektor galerii sztuki etc.), a następnie uzyskać zgodę na przeprowadzenie rozmowy.
3. Rozmowa powinna być przeprowadzona osobiście, twarzą w twarz, w realu. Nie będą przyjmowane do korekty rozmowy przeprowadzone mailem. Wywiad nie może przypominać w swej treści i formie ani kwestionariusza osobowego ani protokołu z przesłuchania. Ma to być ciekawa, partnerska rozmowa dwóch osób.

4. Rozmowa powinna być autoryzowana, to znaczy przeczytana, poprawiona i zaakceptowana przez odpytywanego jego podpisem i datą. Proszę również o podanie kontaktu do rozmówcy, by w razie konieczności można było się do niego zwrócić z jakimś dodatkowym pytaniem. Nie będą rozpatrywane rozmowy z samym sobą, kolegami i koleżankami, członkami własnych rodzin oraz rozmowy pełne wulgaryzmów.

5. Objętość wywiadu powinna mieścić się w granicach od 7.500 do 10.000 znaków.

6. Każdy wywiad musi być opatrzony odpowiednio dobranym tytułem.

7. Oceniany jest wybór rozmówcy (człowiek-autorytet) lub problemu (sprawa o szerokim znaczeniu społecznym) oraz sposób prowadzenia rozmowy (rodzaj scenariusza, uwidoczniony poprzez rodzaj i kolejność zadawanych pytań, trzymanie się tematu, rozmawianie a nie odpytywanie) i jej dramaturgia (dociekliwość, trzymanie w napięciu, powątpiewanie itp.)

8. Każdy wywiad przed przesłaniem go do oceny musi być przeczytany przez autora, wyczyszczony z błędów i literówek.

Reportaż

1. To najbardziej złożony gatunek wypowiedzi – rodzaj literatury faktu. Przypomina opowiadanie, w którym piszemy o konkretnych, prawdziwych losach ludzi i zjawisk poprzez ich wypowiedzi, osobiste zwierzenia, refleksje. Forma i treść dopuszcza zarówno znane w literaturze opisy przyrody (o ile pozwalają lepiej oddać stosowny nastrój), jak i dialogi, czy bardzo osobiste style wypowiedzi.

2. Pisanie reportażu powinno być poprzedzone zebraniem dokumentacji (adresy bohaterów, ich zgody na rozmowy, wizja lokalna – o ile możliwa – opisywanych miejsc i zdarzeń, zebranie i przeanalizowanie niezbędnych dla sprawy dokumentów, opisów, zdjęć itp.

3. Zadanie polega na napisaniu reportażu, o objętości od 12.500 do 17.500 znaków, którego tematyka powinna się koncentrować wokół postaw życiowych i problemów ludzi przed trzydziestką, czyli rówieśników. Chodzi o pokazanie ich postaw życiowych, celów jakie sobie stawiają, marzeń jakie są ich udziałem. I tego jakimi widzą siebie za lat 5-10-15.

4. Muszą to być ludzie prawdziwi, pochodzący z konkretnych miejsc i środowisk. Reportaże o postaciach zmyślonych nie będą brane pod uwagę.

5. Oceniany będzie wybór bohaterów reportażu (im ambitniejsze i trudniejsze zadanie tym wyższa ocena), jego konstrukcja, sposób poprowadzenia narracji oraz język i styl.
6. Każdy reportaż powinien być opatrzony stosownym tytułem. Z uwagi na jego objętość warto podzielić go na kilka części, którym należy nadać osobne tytuły (śródtytuły).

7. Jeśli takie będzie życzenie bohaterów reportażu ich imiona oraz miejsca z których pochodzą mogą zostać zmienione, ale należy to na końcu wyraźnie napisać. Oceniającemu należy pozostawić ewentualną możliwość skonfrontowania tych danych osobowych i adresów z rzeczywistością.

8. Każdy reportaż przed przesłaniem go do oceny musi być przeczytany przez autora, wyczyszczony z błędów i literówek.

Uwaga, modyfikacje (poszerzenie rozpiętości) ilości znaków przy realizacji poszczególnych gatunków dziennikarskich, wynikają z dodatkowych konsultacji z zaprzyjaźnionymi dziennikarzami i nie zmianiają zasadniczo naszych ustaleń.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Rozkład jazdy na 15-16/05/2010

Post autor: s_wojtkowski » 13 maja (czw) 2010, 20:59:53

Rozkład jazdy na 15-16/05/2010

15/05/2010 sobota
09:00-12:00 Formy i gatunki dziennikarskie II - sztuka pisania felietonów
wykł. Rafał Ziemkiewicz/Rzeczpospolita, Interia.pl
sala nr 2

12:00-15:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. Krzysztof Lisowski/WSR
studio foto WSR

16/05/2010 niedziela

09:00-15:00 Dziennikarstwo TV
wykł. Ola Piotrowska/TVN, as. Piotr Florek/WSR
studio foto WSR

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

ARCHIWUM: zjazdy zawodowe/praktyczne 2010/2011

Post autor: s_wojtkowski » 05 lis (pt) 2010, 21:27:50

Terminy zjazdów zawodowych
w semestrze jesienno-zimowym 2010/2011

:arrow: dla I semestru

20-21/11/2010
18-19/12/2010
15-16/01/2011


Studenci I semestru wybierają tylko datę zjazdu; program wszystkich zjazdów jest taki sam i obejmuje (1) Formy i gatunki dziennikarskie I oraz (2) Dziennikarstwo radiowe. Zajęcia odbywają się w sobotę i w niedzielę w godz. 09:00-15:00 w studiach Polskiego Radia SA i w siedzibie WSR.
Każdy student jest obowiązany uczestniczyć w jednym zjeździe zawodowym.

:arrow: dla II i III semestru

20-21/11/2010
Dziennikarstwo fotograficzne / Fotoreportaż i fotografia prasowa
04-05/12/2010
Audycje radiowe / Programy telewizyjne
Internetowe formy dziennikarskie / Copywriting
18-19/12/2010
Infografika i wizualizacja / Layouting prasowy i internetowy

Studenci II i III semestru wybierają datę i tematykę zjazdu. Zajęcia zjazdów: fotograficznego i internetowo-copywriterskiego odbywają się w całości w siedzibie WSR. Zajęcia zjazdu radiowo-telewizyjnego odbywają się w części w studiach Polskiego Radia SA, a w części w siedzibie WSR. Miejsce zajęć zjazdu graficznego nie zostało jeszcze ustalone. Zajęcia wszystkich zajzdów zaplanowane są na sobotę i niedzielę na godz. 09:00-15:00.
Każdy student jest obowiązany uczestniczyć w jednym zjeździe zawodowym, ale może też uczestniczyć w zajęciach zjazdowych o innej tematyce (w miarę wolnych miejsc).

Zapisy na zjazdy zawodowe odbędą się poprzez forum internetowe ID
w dn. 08-10/11/2010 (a ewentualne zapisy uzupełniające podczas zjazdu
13-14/11/2010 w sekretariacie u Pani Doroty).
Ostatnio zmieniony 02 lis (śr) 2011, 18:37:16 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zjazdy zawodwe/praktyczne 2010/2011

Post autor: s_wojtkowski » 15 lis (pn) 2010, 20:34:54

Zjazd zawodowy 20-21/11/2010 dla I semestru

Uwaga, na ten zjazd pozostało jeszcze kilka wolnych miejsc; można się nań zapisać mailowo pod adresem: d.szymanska@szkolareklamy.pl

sobota, 09:00-11:45
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 08:55)
Dziennikarstwo radiowe
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz)

sobota, 12:15-15:00
Sale WSR na ul. Kulczyńskiego 22
Proste formy i gatunki dziennikarskie
(W. Pławski)

niedziela, 09:00-11:45
Sale WSR na ul. Kulczyńskiego 22
Proste formy i gatunki dziennikarskie c.d.
(W. Pławski)

niedziela, 12:15-15:00
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 12:10)
Dziennikarstwo radiowe c.d.
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz)



Zjazd zawodowy 20-21/11/2010 dla II i III semestru

sobota, 09:00-15:00
Studio fotograficzne WSR
Dziennikarstwo fotograficzne / Fotoreportaż i fotografia prasowa
(Bartek Kosiński/Piotr Król)

niedziela, 09:00-15:00
Sale WSR na ul. Kulczyńskiego 22
Dziennikarstwo fotograficzne c.d. / Fotoreportaż i fotografia prasowa c.d.
(Bartek Kosiński/Piotr Król)
Ostatnio zmieniony 17 kwie (ndz) 2011, 22:04:37 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zjazd zawodowy 04-05/12/2010 dla II i III semestru

Post autor: s_wojtkowski » 03 gru (pt) 2010, 14:00:16

Zjazd radiowo-telewizyjny 04-05/12/2010
dla II i III semestru


sobota, 09:00-11:45
Siedziba WSR, studio fotograficzne
Telewizyjne formy dziennikarskie
(A. Piotrowska TVN/R. Garyjańczyk)

sobota, 12:15-15:00
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 12:10)
Audycje radiowe
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz PR SA)

niedziela, 09:00-11:45
Siedziba WSR, studio fotograficzne
Telewizyjne formy dziennikarskie c.d.
(A. Piotrowska TVN/R. Garyjańczyk)

niedziela, 12:15-15:00
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 12:10)
Audycje radiowe c.d.
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz PR SA)



Zjazd internetowo-copywriterski 04-05/12/2010
dla II i III semestru


sobota, 09:00-11:55
Siedziba WSR, sala 5
Dziennikarstwo internetowe
(A. Kalocińska-Sztandera wp.pl)

sobota, 12:05-15:00
Sale WSR na ul. Kulczyńskiego 22
Copywriting
(A. Majewski)

niedziela, 09:00-11:55
Siedziba WSR, sala 4
Dziennikarstwo internetowe c.d.
(A. Kalocińska-Sztandera wp.pl)

niedziela, 12:05-15:00
Siedziba WSR, sala 4
Copywriting c.d.
(A. Majewski)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zjazd zawodowy 18-19/12/2010

Post autor: s_wojtkowski » 16 gru (czw) 2010, 20:28:27

Zjazd zawodowy 18-19/12/2010 dla I semestru

sobota, 09:00-11:45
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 08:55)
Dziennikarstwo radiowe
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz)

sobota, 12:15-15:00
Sale WSR na ul. Kulczyńskiego 22
Proste formy i gatunki dziennikarskie
(W. Pławski)

niedziela, 09:00-11:45
Sala 4
Proste formy i gatunki dziennikarskie c.d.
(W. Pławski)

niedziela, 12:15-15:00
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 12:10)
Dziennikarstwo radiowe c.d.
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz)



Zjazd zawodowy 18-19/12/2010 dla II i III semestru

Uwaga, uległa zmianie godzina rozpoczęcia i zakończenia zajęć w sobotę 18/12/2010

sobota, 15:00-18:00
Sala 1
Layouting prasowy
(M. Dudek)

sobota, 18:00-21:00
Sala 1
Infografika prasowa i internetowa
(M. Stryjecki)

niedziela, 12:00-15:00
Sala 7
Layouting prasowy c.d.
(M. Dudek)

niedziela, 15:00-18:00
Sala 7
Infografika prasowa i internetowa c.d.
(M. Stryjecki)
Ostatnio zmieniony 04 sty (wt) 2011, 22:55:03 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12370
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zjazd zawodowy 15-16/01/2011

Post autor: s_wojtkowski » 10 sty (pn) 2011, 19:11:50

Zjazd zawodowy 15-16/01/2011 dla I semestru

sobota, 09:00-11:45
Sala 5
Proste formy i gatunki dziennikarskie
(W. Pławski)

sobota, 12:15-15:00
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 12:10)
Dziennikarstwo radiowe
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz)

niedziela, 09:00-11:45
Sale WSR na ul. Kulczyńskiego 22
Proste formy i gatunki dziennikarskie c.d.
(W. Pławski)

niedziela, 12:15-15:00
Studia Polskiego Radio SA, al. Niepodległości 77/85 (zbiórka 12:10)
Dziennikarstwo radiowe c.d.
(K. Fürst-Wojtkowska/J. Marcinowicz)

Zablokowany