ratunku!!

Ogłoszenia, prośby o pomoc itp.

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski

ODPOWIEDZ
dorocia
Nowy(a)
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie (pt) 2005, 02:00:00

ratunku!!

Post autor: dorocia » 01 kwie (pt) 2005, 12:52:46

Potrzebuje pilnie cos na temat czasu reklamy i jej emisji!!!!!!!!!!!!!!!!!

andy
Ekspert
Ekspert
Posty: 1223
Rejestracja: 03 lip (sob) 2004, 02:00:00

emisja reklam

Post autor: andy » 01 kwie (pt) 2005, 19:09:06

Cokolwiek? Szkoda, że nie sprecyzowałaś co dokładnie. Ale oto garść rozmaitych informacji.

1. Standardowa długość spotu TV (i radiowej) to 30 sekund. Dłuższa lub krótsza (15 sekund / 60 sekund) nie jest automatycznie dwa razy tańsza / droższa, tzn. np. 15 stanowi np. 75% ceny spotu 30.sekundowego. (Spot to inaczej reklama / film reklamowy emitowany w TV, czy w kinie)

2. Emisja reklam powinna być oddzielona od innych programów wyraźną informacją: planszą / animacją / zajawką / jinglem itp.

3. W ciągu godziny TV nie powinna wyemitować więcej niż 12 minut reklam.

4. Za rodzaj reklamy można uznać tzw. spoty autopromocyjne, np. krótkie reklamy programów, które będą emitowane w danej stacji TV (np. TVN namawia do obejrzenia filmu, nowego reality show); to tzw. autopromocja, w tym wypadku nie mają zasadniczo zastowania prawa rządzące "typowymi reklamami". (punkty 1-3 i następne)

5. Z ramienia TV negocjowanie umów dotyczących warunków finansowych i technicznych zajmuje się Biuro Reklamy. W przypadku TV, z uwagi na wysokie ceny emisji, partnerem są najczęściej domy mediowe lub dział mediów agencji reklamowej odpowiedzialnej za tzw. media plan i zakup czasu antenowego.

6. Mediaplan (media plan) to najprościej koncepcja takiej częstotliwości emisji reklam w mediach, aby przyniosły założony rezultat. Mediaplannerzy posługują się takim wskaźnikami, jak CPT (koszt dotarcia do tysiąca odbiorców), OTS, GRP itd. Zakłada się np., że odbiorca (grupa docelowa, czyli starannie zdefiniowani adresaci reklamy, np. - dane socjodemograficzne - wiek 15-24, mieszkańcy aglomeracji powyżej 400 tys. mieszkańców itd.; jakkolwiek istotniejsze w dzisiejszym marketingu są "dane jakościowe", koncentrujące się na stylu życia odbiorców reklamy.

Nie ma tu na razie miejsca na dokładne rzeczy wyłożenie, ale jak widać media plan jest ściśle związany z konceptem marketingowym, strategią reklamową, komunikacją, kreacją.

7. Agencje reklamowe zazwyczaj otrzymują standardowo 10-15% prowizji od kwoty wyłożonej na kampanię w mediach. Jakkolwiek największe agencje reklamowe i domy mediowe reprezentujące klientów operujących budżetami rzędu kilkunastu / dzięciu milionów złotych mogą wynegocjować rabaty, upusty, prowizje sięgające 40 i więcej procent.

8. Cena za emisję spotu zależy od pory; np. mniej więcej od 17/18 po południu do ok. 22 w TV jest tzw. prime time, czyli okres w ciągu dnia, kiedy telewizja gromadzi największe audytorium. Wówczas ceny są najwyższe.

9. W telewizji komercyjnej można przerywać program reklamami, ale dopiero po 20 minucie. Telewizja publiczna nie może przerywać programów reklamami, ale w praktyce to robi, np. emitując bloki reklam w przerwie meczu piłki nożnej, przed prognozą pogody, która de facto jest częścią Wiadomości itd.

10. W kinach emisja reklam powinna rozpoczynać się punktualnie o godzinie, w której przewidziano początek seansu filmowego. Przy zgaszonych światłach.


To garść uwag na gorąco. Temat jest niesłychanie rozległy, większość poruszonych kwestii zaledwie z grubsza zasygnalizowałem. Trochę szkoda, że nie wiesz czego dokładnie chcesz się dowiedzieć :-D

ODPOWIEDZ