Wystawa w Olsztynie

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
wasielgallery
Nowy(a)
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie (sob) 2009, 02:00:00

Wystawa w Olsztynie

Post autor: wasielgallery » 23 gru (sob) 2017, 06:42:54

10 stycznia 2018 w galerii Galerii "Centrum Ekspozycyjne Stara Kotłownia" w Olsztynie o godz. 18:00 otwarta zostanie wystawa malarstwa i rzeźby pt. „W-gallery”

W wystawie wezmą udział:
Jerzy Gorbas
Ingrida Vaitkene - malarstwo
Arunas Vaitkus - malarstwo
Darius Joneika - malarstwo
Andrius Mosiejus - malarstwo
Zbigniew Wąsiel - rzeźba
Danuta Joppek - malarstwo
Grażyna Tomaszewska-Sobko - rzeźba
Eugeniusz Szczudło - malarstwo
Marek Szczęsny - malarstwo
Adam Chmielewski - malarstwo

wasielgallery
Nowy(a)
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie (sob) 2009, 02:00:00

Re: Wystawa w Olsztynie

Post autor: wasielgallery » 24 gru (ndz) 2017, 17:39:16

wasielgallery pisze:10 stycznia 2018 w galerii Galerii "Centrum Ekspozycyjne Stara Kotłownia" w Olsztynie o godz. 18:00 otwarta zostanie wystawa malarstwa i rzeźby pt. „W-gallery”

W wystawie wezmą udział:
Jerzy Gorbas
Ingrida Vaitkene - malarstwo
Arunas Vaitkus - malarstwo
Darius Joneika - malarstwo
Andrius Mosiejus - malarstwo
Zbigniew Wąsiel - rzeźba
Danuta Joppek - malarstwo
Grażyna Tomaszewska-Sobko - rzeźba
Eugeniusz Szczudło - malarstwo
Marek Szczęsny - malarstwo
Adam Chmielewski - malarstwo
Twórczość artystów związanych z ideą W-Gallery jest pomysłem na tyle oryginalnym, że wymyka się z obszaru klasycznych wystaw. Wynika to z innego podejścia do malowania podyktowanego sytuacją życiową. Na próżno szukalibyśmy tu tradycyjnych deklaracji z zakresu historii stuki. W skład grupy wchodzą głównie artyści po Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, którzy wyjechali z Polski do Skandynawii i zmieszali się z tamtejszym środowiskiem. W działania W -Gallery włączyło się kilku znaczących malarzy litewskich więc w tej chwili skład jest umiędzynarodowiony. Zestaw prezentowanych prac wprowadza nas w osobliwy klimat zbudowany z trudnych jednoznacznie do zidentyfikowania fragmentów postaci ludzkich, zwierząt, ryb oraz skrawków rzeczywistości pochodzących z migawkowego spojrzenia. To co określa istotę tych obrazów to nie jest stopień podobieństwa do pierwotnych motywów lecz materia malarska, która współistnieje i dopełnia jednocześnie atmosferę tajemniczości. Na obrazach widnieją wtopione w materię malarską elementy figuratywne. Z jednej strony przedstawiają one realny fragment pochodzący z rzeczywistości ale ich otocznie jest określone tylko w sensie istnienia przestrzeni kolorystycznej obrazu. Ten sposób komponowania czyni je podatnymi na stwarzanie iluzji i szukania odniesienia w dwuznaczności. Czasem wydaje się, że sens pracy zawiera się w autonomicznej relacji centralnego elementu w obrazie z skomplikowanym tłem ale zdarza się także, że motyw tylko sygnalizuje punkt wyjścia i nasuwa skojarzenie. Natomiast wzrok błądzi po tkance malarskiej i znajduje oparcie w fakturze i kolorystyce. Wpatrując się w sposób malowania stykamy się z płaszczyznami masy malarskiej tworzącej tło dla form, które są konkretne ale jednocześnie nie dają się łatwo zidentyfikować formalnie i zakwalifikować do popularnej szkoły czy aktualnego nurtu w sztuce współczesnej. Artyści litewscy odwołują się do instynktowych wyobrażeń świata a ich malarstwo dociera do granic nadrzeczywistości i mino posługiwania się realizmem jest materialną próbą wyjścia poza to, co bezpośrednio widzialne. Nie są to prace łatwe w zrozumieniu i interpretacji. Wymagają obserwacji i skupienia trzeba jednak zaznaczyć, że jest to język bogaty w wartości malarskie i ambitną kolorystykę. Konfiguracje form zostają zamknięte w materii malarskiej, która sama przez się powinna dostarczyć wystarczającej satysfakcji nawet bardzo wybrednym odbiorcą.
Prof. UWM Marek Szczęsny

ODPOWIEDZ