Kampania wyborcza
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski
-
- Nowy(a)
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 maja (pn) 2004, 02:00:00
Kampania wyborcza
Witam wszystkich!!Jestem tutaj nowy oa na te forum przygnała mnie chęć zagłębienie swojej wiedzy o tak szerokie pojęć jakim jest reklama.Mam też pewien problem.Otóż 26 maja w mojej szkole(tak tak nie jestem pelnoletni) odbędą się wybory do samorządy uczniowskiego(wybory na przewodniczącego).Moja koleżanka z klasy wyrwała się z chęcią uczestnictwa i poprosiła mnie ot tak abym pomógł jej w zrobieniu kampanii wyborczej.Oczywiscie nie mogłem odmówić mimo iż moja wiedza w tym zakresie jest bardzo mała.Możecie spytac co to ma wspolnego z reklamą....otóz mam zamiar w pewien sposób wypromowac produkt al dokładnie nie wiem jak wszystko zrobic.Jezli macie jakies pomysły to proszę o pomoc.Z góry dziękuję.
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Bardzo ciekawa sprawa. Takich ludzi i pomyslow nam potrzeba
No to proponuje zaczac burze mozgow.
Mysle sobie ze warto sie zastanowic nad kilkoma rzeczami. Tak ad hoc wymienilbym:
1) Jaka wladze ma samorzad, przewodniczacy. Co jest w ich gestii czyli co mozemy obiecac. Co moze zrobic a co nie zeby nieskladac obietnic bez pokrycia
2) Jakie sa problemy w szkole. Pomyslec, pogadac z ludzmi. Moze jest jakis palacy cos co mozna zmienic zeby uczniom zylo sie, uczylo lepiej. Najlepiej wybrac jedna dwie sprawy te ktore sie powtarzaja w opiniach albo te ktore wlasnie sie pojawily lub ciagna sie od lat np. poprzedni przewodniczacy tego nie zalatwil. Tu jest miejsce na program, hasla wyborcze itd.
3) Kim jest ta kolezanka. Czy jest osoba znana, czyms sie juz wyroznila. Czym sie interesuje co chcialaby zrobic w szkole. Jesli jest osoba znana (z dobrej strony) lubiana. To lepiej chociaz i tak trzeba wyjsc do ludzi dac sie poznac. Na pewno nie chodzi (tylko) o ulotki czy plakaty zeby byc zauwazonym trzeba dac sie poznac wyjsc do ludzi. Chociaz na pewno nalezy uwazac zeby nie byla to karykatura stylu amerykanskiego ze sciskaniem rak calowaniem dzieci i przyklejonym usmiechem. Bo efekt szczegolnie w szkole czyli w srodowisku ogolnie kontestujacym polityke moze byc odwrotny. To tylko wybory przewodniczacego. W kazdym razie wiele zalezy od osobowosci kandydatki no i jej dobrych umiejestnosci interpersonalnych ktore sa niezbedne nie tylko w kampanii ale w ogole na tym stanowisku
4) Jakich ma konkurentow. Jaki jest ich program i ewentualnie skorygowac swoje zamierzenia.
No to proponuje zaczac burze mozgow.
Mysle sobie ze warto sie zastanowic nad kilkoma rzeczami. Tak ad hoc wymienilbym:
1) Jaka wladze ma samorzad, przewodniczacy. Co jest w ich gestii czyli co mozemy obiecac. Co moze zrobic a co nie zeby nieskladac obietnic bez pokrycia
2) Jakie sa problemy w szkole. Pomyslec, pogadac z ludzmi. Moze jest jakis palacy cos co mozna zmienic zeby uczniom zylo sie, uczylo lepiej. Najlepiej wybrac jedna dwie sprawy te ktore sie powtarzaja w opiniach albo te ktore wlasnie sie pojawily lub ciagna sie od lat np. poprzedni przewodniczacy tego nie zalatwil. Tu jest miejsce na program, hasla wyborcze itd.
3) Kim jest ta kolezanka. Czy jest osoba znana, czyms sie juz wyroznila. Czym sie interesuje co chcialaby zrobic w szkole. Jesli jest osoba znana (z dobrej strony) lubiana. To lepiej chociaz i tak trzeba wyjsc do ludzi dac sie poznac. Na pewno nie chodzi (tylko) o ulotki czy plakaty zeby byc zauwazonym trzeba dac sie poznac wyjsc do ludzi. Chociaz na pewno nalezy uwazac zeby nie byla to karykatura stylu amerykanskiego ze sciskaniem rak calowaniem dzieci i przyklejonym usmiechem. Bo efekt szczegolnie w szkole czyli w srodowisku ogolnie kontestujacym polityke moze byc odwrotny. To tylko wybory przewodniczacego. W kazdym razie wiele zalezy od osobowosci kandydatki no i jej dobrych umiejestnosci interpersonalnych ktore sa niezbedne nie tylko w kampanii ale w ogole na tym stanowisku
4) Jakich ma konkurentow. Jaki jest ich program i ewentualnie skorygowac swoje zamierzenia.
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Pewnie ze kampania agresywna i intensywna bo zostal juz tylko tydzien.
Jak sobie teraz przeczytalem co wczoraj skrobalem to mysle ze przede wszystkim nalezy powiazac osobe kandydatki z program. Nie da sie tego zrobic inaczej jak haslowo. Pewnie ze beda osoby ktore przeczytaja program wyborczy ale wiekszosc zapamieta jedna mysl wiec potrzebny jest jakis orginalny slogan czy orginalna propozycja. Oczywiscie dobrze jesli kolezanka jest osoba rozpoznawalna ale przede wszystkim wyborcy musza zapamietac jej nazwisko bo nawet na kartce wyborczej do Sejmu zdjec raczej nie ma. I wtedy wybieramy znane nam nazwiska nie koniecznie wlasciwe. Smutne ale prawdziwe.
Stad wniosek ze dajmy na to "produkt" o nazwisku Kalinowski ma wieksze szanse w wyborach niz jakis No name czy Nobody
PS. Dzizas Ato co to za drakula?!
Jak sobie teraz przeczytalem co wczoraj skrobalem to mysle ze przede wszystkim nalezy powiazac osobe kandydatki z program. Nie da sie tego zrobic inaczej jak haslowo. Pewnie ze beda osoby ktore przeczytaja program wyborczy ale wiekszosc zapamieta jedna mysl wiec potrzebny jest jakis orginalny slogan czy orginalna propozycja. Oczywiscie dobrze jesli kolezanka jest osoba rozpoznawalna ale przede wszystkim wyborcy musza zapamietac jej nazwisko bo nawet na kartce wyborczej do Sejmu zdjec raczej nie ma. I wtedy wybieramy znane nam nazwiska nie koniecznie wlasciwe. Smutne ale prawdziwe.
Stad wniosek ze dajmy na to "produkt" o nazwisku Kalinowski ma wieksze szanse w wyborach niz jakis No name czy Nobody
PS. Dzizas Ato co to za drakula?!
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Partia potrzebuje Waszej pomocy. To co towarzysze, pomozecie?
PiS szuka domu mediowego
Partia i Sprawiedliwość potrzebuje domu mediowego, który obsłużyłby kampanię reklamową partii w wyborach do Parlamentu Europejskiego.
- To jest pierwszy przetarg i pierwsza tak duża kampania, którą przeprowadzi PiS. Do tej pory zrealizowaliśmy jedną większa akcję reklamową, przed wyborami do Sejmu - powiedział nam rzecznik partii Adam Bielan. Przetarg, do którego zgłosiły się cztery domy mediowe jeszcze nie jest rozstrzygnięty. Zadaniem zwycięzcy będzie zaplanowanie ostatnich 10 dni kampanii, czyli przed 11 czerwca (wybory odbędą się 13 czerwca).
W jakich mediach zamierza się reklamować PiS? - Myślimy głównie o mediach elektronicznych. W grę wchodzi telewizja i, być może, radio - mówi Bielan. Nie chciał on ujawnić nazw domów, które walczą o partyjny budżet. O marketingowych poczynaniach PiS poinformował w czwartek branżowy dwutygodnik "Media i Marketing Polska" w swoim serwisie elektronicznym. Według niego wysokość budżetu mediowego PiS sięga 800 tys. zł. Nieoficjalnie przedstawiciele tej partii mówią, że budżet jest bardzo "zbliżony".
Z fachowej pomocy korzysta również Unia Wolności, która rozpoczęła swoją kampanię 17 maja. Szefem jej sztabu wyborczego jest Wojciech Uromski, który od kilkunastu lat pracuje w reklamie i marketingu. Obecnie prowadzi własną firmę. Wcześniej pracował w takich firmach, jak Polaroid, McCann-Erickson czy Corporate Profiles DDB. Z kolei Samoobrona zaprosiła Boba Lacy'ego - speca od marketingu politycznego z Wielkiej Brytanii, który doradzał już politykom z Litwy, Łotwy i Słowacji. Partię Leppera szkolił m.in. z prowadzenia kampanii, technik prezentacji i kontaktowania się z mediami.
- Platforma Obywatelska jest jedynym dużym ugrupowaniem, które nie bierze z budżetu państwa dotacji i to będzie widać po skali naszej kampanii. Nie będziemy mieli żadnych billboardów, ani żadnych płatnych spotów w telewizji - zapowiada Maciej Grabowski, rzecznik partii.
Agencje reklamowe i domy mediowe tradycyjnie wolą nie przyznawać się do pracy dla partii. Niektórzy są wręcz rozczarowani współpracą z politykami. - Partie polityczne są złymi płatnikami i wydają pieniądze, które dopiero mają do nich trafić po wyborach. Poza tym są to mali klienci - mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD Poland, który w 2000 r. planował prezydencką kampanię Aleksandra Kwaśniewskiego.
(GW-V.Makarenko?/M&M)
PiS szuka domu mediowego
Partia i Sprawiedliwość potrzebuje domu mediowego, który obsłużyłby kampanię reklamową partii w wyborach do Parlamentu Europejskiego.
- To jest pierwszy przetarg i pierwsza tak duża kampania, którą przeprowadzi PiS. Do tej pory zrealizowaliśmy jedną większa akcję reklamową, przed wyborami do Sejmu - powiedział nam rzecznik partii Adam Bielan. Przetarg, do którego zgłosiły się cztery domy mediowe jeszcze nie jest rozstrzygnięty. Zadaniem zwycięzcy będzie zaplanowanie ostatnich 10 dni kampanii, czyli przed 11 czerwca (wybory odbędą się 13 czerwca).
W jakich mediach zamierza się reklamować PiS? - Myślimy głównie o mediach elektronicznych. W grę wchodzi telewizja i, być może, radio - mówi Bielan. Nie chciał on ujawnić nazw domów, które walczą o partyjny budżet. O marketingowych poczynaniach PiS poinformował w czwartek branżowy dwutygodnik "Media i Marketing Polska" w swoim serwisie elektronicznym. Według niego wysokość budżetu mediowego PiS sięga 800 tys. zł. Nieoficjalnie przedstawiciele tej partii mówią, że budżet jest bardzo "zbliżony".
Z fachowej pomocy korzysta również Unia Wolności, która rozpoczęła swoją kampanię 17 maja. Szefem jej sztabu wyborczego jest Wojciech Uromski, który od kilkunastu lat pracuje w reklamie i marketingu. Obecnie prowadzi własną firmę. Wcześniej pracował w takich firmach, jak Polaroid, McCann-Erickson czy Corporate Profiles DDB. Z kolei Samoobrona zaprosiła Boba Lacy'ego - speca od marketingu politycznego z Wielkiej Brytanii, który doradzał już politykom z Litwy, Łotwy i Słowacji. Partię Leppera szkolił m.in. z prowadzenia kampanii, technik prezentacji i kontaktowania się z mediami.
- Platforma Obywatelska jest jedynym dużym ugrupowaniem, które nie bierze z budżetu państwa dotacji i to będzie widać po skali naszej kampanii. Nie będziemy mieli żadnych billboardów, ani żadnych płatnych spotów w telewizji - zapowiada Maciej Grabowski, rzecznik partii.
Agencje reklamowe i domy mediowe tradycyjnie wolą nie przyznawać się do pracy dla partii. Niektórzy są wręcz rozczarowani współpracą z politykami. - Partie polityczne są złymi płatnikami i wydają pieniądze, które dopiero mają do nich trafić po wyborach. Poza tym są to mali klienci - mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD Poland, który w 2000 r. planował prezydencką kampanię Aleksandra Kwaśniewskiego.
(GW-V.Makarenko?/M&M)
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
Dobra mysl A jak nie beda chcieli sa jeszcze inne opcje:
To ogloszenie na www.pracuj.pl juz widzieliscie?
Młoda partia polityczna o dużym potencjale wyborczym poszukuje, w związku z przyszłymi wyborami do parlamentu, w całym kraju:
Kandydatów na posłów i senatorów
Region: Cała Polska
Ważne od: 2004-05-14
Ważne do: 2004-06-11
OPIS STANOWISKA
Osoby, które zostaną zaakceptowane, będą odpowiadać za organizację kampanii wyborczej w swoim regionie i wystartują w wyborach.
WYMAGANIA:
Dobra prezencja
Komunikatywność
Osobowość, która zjednuje sobie poparcie
Talent do publicznego przemawiania
Zdolności organizatorskie
Zdyscyplinowanie i gotowość do ciężkiej pracy
OFERUJEMY:
Szansę udziału w wyborach, na liście poważnej partii politycznej
Szkolenia w zakresie komunikacji z mediami, publicznego przemawiania, autoprezencji i kształtowania wizerunku, prowadzenia kampanii wyborczej, wiedzy o polityce
Wsparcie organizacyjne w przeprowadzeniu kampanii
Zainteresowanych prosimy o przesłanie na adres parlament@praca.pracuj.pl
(temat e-maila: KANDYDAT) aplikacji składającej się z listu motywacyjnego, CV, oraz odpowiedzi na 3 pytania:
dlaczego chcesz zostać parlamentarzystą;
dlaczego będziesz dobrym parlamentarzystą;
jak sprawisz by ludzie na ciebie głosowali.
Sa chetni? Zawsze moznaby na czesne dorobic byle te wybory w tym roku jeszcze byly
To ogloszenie na www.pracuj.pl juz widzieliscie?
Młoda partia polityczna o dużym potencjale wyborczym poszukuje, w związku z przyszłymi wyborami do parlamentu, w całym kraju:
Kandydatów na posłów i senatorów
Region: Cała Polska
Ważne od: 2004-05-14
Ważne do: 2004-06-11
OPIS STANOWISKA
Osoby, które zostaną zaakceptowane, będą odpowiadać za organizację kampanii wyborczej w swoim regionie i wystartują w wyborach.
WYMAGANIA:
Dobra prezencja
Komunikatywność
Osobowość, która zjednuje sobie poparcie
Talent do publicznego przemawiania
Zdolności organizatorskie
Zdyscyplinowanie i gotowość do ciężkiej pracy
OFERUJEMY:
Szansę udziału w wyborach, na liście poważnej partii politycznej
Szkolenia w zakresie komunikacji z mediami, publicznego przemawiania, autoprezencji i kształtowania wizerunku, prowadzenia kampanii wyborczej, wiedzy o polityce
Wsparcie organizacyjne w przeprowadzeniu kampanii
Zainteresowanych prosimy o przesłanie na adres parlament@praca.pracuj.pl
(temat e-maila: KANDYDAT) aplikacji składającej się z listu motywacyjnego, CV, oraz odpowiedzi na 3 pytania:
dlaczego chcesz zostać parlamentarzystą;
dlaczego będziesz dobrym parlamentarzystą;
jak sprawisz by ludzie na ciebie głosowali.
Sa chetni? Zawsze moznaby na czesne dorobic byle te wybory w tym roku jeszcze byly